poniedziałek, 17 listopada 2014

Na pogodę i niepogodę...


Przedstawię dzisiaj kilka fajnych zajęć dla dziecka, które nie tylko wyeliminują nudę ale również pomogą rozwijać się małemu człowiekowi.

Moim zdaniem wcale nie trzeba wielkich nakładów pieniężnych, nie potrzeba kupować „hitów” zabawkowych, które zwłaszcza w tym okresie tak często przewijają się w reklamach telewizyjnych. Jestem wręcz przeciwna. Uważam, że dziecko można zainteresować i wciągnąć w zabawę bez tego typu gadżetów.
Jeśli chodzi o zabawki nie jestem rozrzutna, w przeciwieństwie do ubrań ;) Zanim coś kupię Hani przemyśle, rozważę za i przeciw i dopiero wtedy podejmuję decyzje.

Może też dlatego moje dziecko potrafi cieszyć się drobiazgami?! Ostatnio weszłyśmy do sklepu papierniczego i upatrzyła sobie papier kolorowy. Kupiłam jej. Jak widziałam jak dumnie go niesie, zadowolona i szczęśliwa to mnie samej uśmiech malował się na twarzy. Po przyjściu do domu od razu zasiadłyśmy do tworzenia zwierzątek z tego właśnie papieru.





A oto kilka propozycji, które przerabiamy z Hanią, żeby nie wiało nudą ;)
  • Klocki Lego Duplo- chyba każde dziecko je lubi?! 
  • Sortowanie- w jednej miseczce wymieszane np. dwa rodzaje makaronu, koraliki w dwóch lub trzech kolorach, guziki… dziecko odpowiednio rozdziela do osobnych miseczek.
  • Zabawa w lekarza- wiadomo o co chodzi;) u nas przebadane wszystkie miśki, lalki, ja, mąż… i jak to mówi Hania: zdrowy jak ryba, silny jak byczek.
  • Układanki
  • Puzzle
  • Malowanie, rysowanie- w chwili obecnej fascynacja weselem, kościółkami, panną młodą i sukienkami O_o 
  • Czytanie książek a czasem wymyślanie swoich historii…

1 komentarz:

  1. Lego Duplo to rewelacyjna sprawa! Absolutnie każde dziecko je lubi. Każdy Tatuś też! Nie da się ukryć, że układanie klocków rozwija umiejętności manualne, a także wyobraźnie dziecka :)

    OdpowiedzUsuń